Midilibre.fr
Tous les blogs | Alerter le modérateur| Envoyer à un ami | Créer un Blog

samedi, 05 mai 2018

" DOC SHOW " ... MAI DE 68 SUS OC TELE .

http://www.octele.com/web/imgoc/logo-oc-tele.pngUn D'ÒC Show " MAI DE 68 " rodat en Cirdòc de Besièrs au mes d'abriu 2018. Ua emission de OC TELE rica entà parlar de l'eritatge d'aqueth moviment sociau d'amplor dab los nostes convidats : Joan-Pèire Laval, Jean Huillet, Joan-Lois Escafit, Mans de Breish, Joan Larzac, Roland Pécout, Claude Alranq, Aurélien Bertrand, Lisa Gròs, Patric Roux, Patrici Bacou, Alice Champollion, Maud Seguier. Dab tostemps reportatges, musica, e lo retorn de l'Agach D'Aure ! En partenariat dab Lo Cirdòc et viàOccitanie.

Durada : 122 min 48

DE VEIRE SUS OC TELE  E EN REDIFUSION SUS LA CADENA VIA OCCITANIE .

CONCERT PER LA LIBERTAT LO 19 de MAI A VILAFRANCA DE CONFLENT .

https://imatges.vilaweb.cat/nacional/wp-content/uploads/2018/05/H_3346779-604x270.jpg

OCCITANIE ... LE BIO DANS LES CANTINES DES LYCEES .

En Occitanie, première région française de production, la bataille pour l'alimentation bio dans les lycées est devenu un véritable credo défendu par la Région qui donne 16 centimes de plus par plateau-repas à condition de présenter 20 % de bio et 40 % en produits d'origine régionale. «Cette grande cause régionale est sur un très bon démarrage. Déjà cinquante établissements sont rentrés dans cette dynamique, à Toulouse, Montpellier, Perpignan, Rodez, Saint Girons, Pamiers… Cela démontre qu'il est possible de faire entrer le bio dans les cantines» explique Judith Carmona, président de la commission agriculture au Conseil Régional. Elle est elle-même productrice bio à Mosset (Pyrénées-Orientales) où les 25 élèves de l'école mangent 100 % bio depuis 2 ans. «On se ravitaille auprès de producteurs locaux et au marché de Prades» poursuit Judith Carmona qui reconnaît toutefois que les structures pour ravitailler les établissements plus importants restent à créer.

Pour toute l'Occitanie, il existerait seulement trois légumeries bio à Montpellier, Perpignan et une dernière dans le Gers là où il en faudrait au moins une par département, voire par grand bassin de vie si l'on veut atteindre, un jour, le fameux seuil des 20 % ( La Depêche ) .

vendredi, 04 mai 2018

FORUM EUROREGIONAL LES 18/19 MAI AU PONT DU GARD .

http://www.locirdoc.fr/wp-content/uploads/2018/04/affiche_formartA4_forum.jpg

FETE DE LA TRANSHUMANCE DU 25 au 27 MAI EN BASSE PLAINE DE L'AUDE .

http://www.occitanie-tribune.com/rep/rep_article/x2018-05-03_142231_uuu.jpg.pagespeed.ic.zhPfr9GMMN.jpg

PAIS BASC / ETA PUNT FINAL ( EL PUNT AVUI ) .

LETRA A L'OFICI PUBLIC DE LA LENGA OCCITANA !

LETRA A L'OPLO
2 de mai de 2018

Adieusiatz a totas e a totes,

O sabètz, la societat Vistedit travèrsa una situacion complicada. La decision presa per l'Ofici Public de la Lenga Occitana de suprimir las subvencions de 2018 a Vistedit ajuda pas a manténer lo cap. Avèm escrich una letra dins la quala aperam l'Ofici a tornar sus sa decision. Avèm pel moment present besonh de poder contunhar l’activitat. En seguida demandam una concertacion per discutir de la faiçon de far viure un jornal en lenga occitana. Cossí se poiriá imaginar una politica lingüistica sens una premsa viva dins la lenga ? 

Nos podètz sostenir en signant e mandant aquela letra (a telecargar aicí) al mond de l'Ofici Public de la Lenga Occitana, siá per corric aicí, siá a l'adreça postala : 

Ofici Public de la lenga Occitana
22, boulevard du Maréchal-Juin
31406 Toulouse cédex 9

Vos mercejam per avança de vòstre sostenuto

L'equipa de Vistedit

TOT LO SOSTEN DEL MOVEMENT OCCITAN PAIS NOSTRE A L'EQUIPA DE VISTEDIT -LA SETMANA .

jeudi, 03 mai 2018

LE JOURNAL DE LA REGION OCCITANIE N° 12 EST SORTI .

https://www.laregion.fr/local/cache-vignettes/L224xH300/12-98bff-d82d0.pngAu sommaire du Journal de ma Région n° 12 ( Avril-Mai 2018) .

Économique, social, santé, agriculture…L’alimentation est au carrefour de nombreux enjeux de société. Les mentalités changent et les comportements avec. Pour mettre en œuvre une politique ambitieuse dans le domaine de l’alimentation, la Région a décidé de commencer par consulter les citoyens d’Occitanie/Pyrénées-Méditerranée avec un questionnaire à retrouver en pages centrales du journal ou sur le site de la Région.

Ce numéro fait aussi le point sur la nouvelle convention signée entre la Région et la SNCF et qui assure le développement des TER pour les 7 prochaines années.

Avec l’arrivée des beaux jours, profitez aussi de ce numéro du journal pour partir à la découverte de votre région. Vous y trouverez un double page consacrée aux 39 Grands sites d’Occitanie ainsi qu’un zoom sur l’un d’entre eux.

Et bien sûr plein d’autres articles sur l’actualité régionale, un quiz sur les inventions qui ont vu le jour dans la région et une recette de chef avec un produit de saison, l’artichaut du Roussillon. Enfin nous vous proposons d’aller à la rencontre du criminologue-avocat-humoriste-chroniqueur Mathieu Madénian, un perpignanais multi-talents très attaché à sa région.

mercredi, 02 mai 2018

LETRA DUBERTA DE VISTEDIT/ LA SETMANA A L'OPLO .

https://gallery.mailchimp.com/fb0af8314e65c5a758ea854d5/_compresseds/63e2ea2b-7f88-4e13-b360-24264d7b3648.jpg

FORUM CIUTADAN OCCITAN LO 22 DE SETEMBRE A TOLOSA .

https://france3-regions.blog.francetvinfo.fr/le-blog-de-viure-al-pais-france3/wp-content/blogs.dir/141/files/2015/09/FullSizeRender.jpg 

Lo forum ciutadan occitan pausarà sas valisas a Tolosa lo 22 de setembre 2018. Mas quinas seràn las tematicas ongan ? Començam d’i veser mai clar ! Lo comitat de pilotage que recampa de jornalistas anoncia una « Dintrada » plan diferenta de l’an passat ambe lo matin un estat dels luòcs d’Occitània region per region. La tòca es de tornar trapar la dimension « pan-occitana », de metre en evidéncia çò que marcha, e çò qu'avança pas. Per cada region, de personalitats faràn un bilanç que cobrirà totas las tematicas que pertòcan los ciutadans occitanistas : ensenhament de la lenga, medias, cultura, democracia. En mai, un convidat europèu pausarà son agach sus la situacion nòstra en comparason ambe çò que se passa dins son país e pertot en Euròpa. Un debat seguirà aquelas presentacions per completar o precisar las causas. Aurem aital en fin de matinada un panoramà pro complet de l’espandi occitan, de sas fòrças e de sas flaquesas.

L’aprep-dinnada promet d’esser mai ofensiva ambe dos grands talhiers que se debanaràn en parallèl. Los participants deuràn causir entre los dos questionaments prepausats : « Una granda manif ? » o « Una novèla organisacion politica ? ». Fectivament, 50 ans aprep mai de 68, l’ora es venguda de se bolegar ! De personalitats seràn convidadas per s’esprimir sus cada problematica, e d’activitats en pichons gropes seràn prepausadas…

Per clavar la jornada, una plenièra permetrà de far un bilanç de cada talhier, e serà seguida d’un escambi… que se perlongarà de segur a l’aperitiu !

Brunò Cecillon, Uc Jourde, Esther Mimart-Rangel, Gisèla Naconaski, pel Comitat de pilotage.